Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999

INFORMACE  DLE  ZÁKONA Č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

 

Název:

Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice, příspěvková organizace, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11 České Budějovice (dále jen DpS Hvízdal)

 

Zřizovatel:

Statutární město České Budějovice, se sídlem Náměstí Přemysla Otakara II. Č.1/1, 370 92 České Budějovice v souladu s usnesením Zastupitelstva města České Budějovice č.65/1991 ze dne 24.10.1991 v souladu s ustanovením § 84 odst.2, písm. d) zákona 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) a podle § 27 zákona č.250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a v souladu s usnesením Zastupitelstva města České Budějovice č.317/2009 ze dne 26.11.2009 v souladu s ustanovením § 84 odst.2, písm. d) zákona o obcích (obecní zřízení) a podle § 27 zákona č.250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, byla schválena Zřizovací listina příspěvkové organizace Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice.

 

Hlavní účel organizace:

Poskytování pobytových služeb sociální péče dle zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů.

 

Organizační struktura:

Organizační struktura DpS Hvízdal je přílohou výročních zpráv – viz webové stránky www.domovproseniory-hvizdal.cz

 

ID datové schránky:

gmxkiqz

 

Kontaktní údaje

Adresa:

Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice, příspěvková organizace, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11 České Budějovice

Telefonické spojení, e-mail

Ústředna:

 385521296-7

Ředitel:

 385521294, 603816728, e-mail: l.kubelova@domovproseniory-hvizdal.cz

Ekonomický úsek:

 385520597, 736453350, e-mail: h.cermakova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vrchní sestra:

 385521296-7, 603816729, e-mail: z.triskova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vedoucí sociálního úseku:

 385521296-7, 603159629, e-mail: j.maresova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vedoucí technickohospodářského úseku:

 385521296-7, 603816727, e-mail: v.schmidtmayer@domovproseniory-hvizdal.cz

 

Telefonické kontakty a e-mail ostatních zaměstnanců jsou zveřejněny na webových stránkách organizace DpS Hvízdal www.domovproseniory-hvizdal.cz

Případné platby lze poukázat na číslo účtu :  4229582/0800 u České spořitelny

 

IČ: 00666238

DIČ: CZ 00666238

 

Seznam hlavních dokumentů:

Zřizovací listina

Organizace DpS Hvízdal pracuje v souladu s platnými zákony a vyhláškami, interními předpisy, metodickými postupy, standardy na jednotlivé druhy služeb apod.

Hospodaření organizace probíhá dle schváleného rozpočtu – viz webové stránky www.domovproseniory-hvizdal.cz

Organizace je zapojena na základě Pověření Jihočeského kraje v síti sociálních služeb.

Pověření je v souladu s  platným Střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb v Jihočeském kraji.

 

Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

 

Příspěvková organizace Domov pro seniory Hvízdal, České Budějovice má ze zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti.

Na této stránce jsme pro Vás připravili návod, s jehož pomocí můžete požádat o informace v souladu se zákonem č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, na který v textu odkazujeme.

 

Pravidla pro svobodný přístup k informacím

 

Podání žádosti

 

Posouzení

 

Omezení práva na informace

 

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací

 

Lhůta pro poskytnutí informace

 

Odvolání, stížnost


 1.      Podání žádosti o informaci

Žádost o poskytnutí informace můžete podat ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (písemným podáním, e-mailem na adresu: l.kubelova@domovproseniory-hvizdal.cz). Nebudete-li informaci poskytnutou na ústně podanou žádost považovat za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
 
Písemnou žádost o informaci lze podat:
Řediteli Domova pro seniory Hvízdal, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11  České Budějovice.

 

2.      Posouzení žádosti

 

Pokud brání nedostatek údajů o žadateli vyřízení žádosti o informaci, vyzveme Vás do 7 dnů od podání žádosti k doplnění žádosti. Nevyhovíte-li této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, bude Vaše žádost odložena. (§ 14 odst. 5 písm. a)

 

V případě, že bude žádost nesrozumitelná, nebude zřejmé, jaká informace je požadována, nebo žádost bude formulována příliš obecně, vyzveme Vás do 7 dnů od podání žádosti  k upřesnění žádosti. Neupřesníte-li žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodneme o odmítnutí žádosti. (§ 14 odst. 5 písm. b)

 

V případě, že se požadovaná informace nevztahují k působnosti příspěvkové organizace DpS Hvízdal, Vaši žádost odložíme a tuto skutečnost Vám sdělíme do 7 dnů ode dne doručení Vaší žádosti. (§ 14 odst. 5 písm. c)


3.     Omezení práva na informace

 

S ohledem na zákonná ustanovení vám požadovanou informaci nebudeme moci poskytnout, pokud se jedná o:

Utajovanou informaci, (§7) obchodní tajemství, (§ 9) informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákona o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení, ( § 10) informace o probíhajícím trestním řízení či rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků. (§ 11 odst.4)

 

Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací (§ 2 odst.4)  a dalších údajů stanovených zákonem.


4.     Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací

 

Příspěvková organizace DpS Hvízdal je ze zákona oprávněna žádat za poskytnutí informace úhradu ve výši, která nesmí přesáhnou náklady spojené s pořízením kopií, odesláním informací a mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací.

 

Pokud DpS Hvízdal bude za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně Vám tuto skutečnost spolu s výší úhrady oznámí před poskytnutím požadované informace. Poskytnutí informace je v tomto případě podmíněno zaplacením požadované úhrady. (§ 17)

 

Výše  úhrady za poskytnutí  informace je paušálně stanovena na základě  Sazebníku úhrad za poskytování informací schváleného usnesením Rady města České Budějovice č.773/2016 ze dne 23.5.2016.

 
A. Náklady na vytištění, pořízení kopie nebo záznamu informace (1 ks)

 

Jednostranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 4        1,50 Kč

Oboustranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 4         3,00 Kč

Jednostranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 3        2,00 Kč

Oboustranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 3         3,50 Kč

 

 B. Náklady na odeslání informací (1 ks)

 

Poštovné dle platného ceníku poštovních služeb

 

V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informace uplatňována.

 C. Úhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací:

 

Za každou započatou hodinu práce jednoho zaměstnance DpS Hvízdal  100,- Kč, u druhé a další započaté hodiny lze za čas kratší než ½ hod. sazbu zkrátit na polovinu.

 

Celková výše úhrady nákladů, která vznikne součtem dílčích částek za pořízení výtisků nebo kopií, za odeslání informací žadateli a za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, se zaokrouhlí na celé Kč směrem dolů.

 

Osvobození od úhrady nákladů

 

Úhrada nákladů za balné se nevyžaduje.

 

Pokud celkové náklady na poskytnutí informace podle předchozího  bodu  jednomu žadateli na základě jedné jeho žádosti nepřesáhnou částku 500,- Kč, poskytuje se informace bezplatně.

 

Podle tohoto sazebníku se  postupuje  ode dne 1. 6. 2016

 

Úhradu za poskytnutí informace můžete do 60 dnů od oznámení její výše provést:

 

.   platbou  v hotovosti v pokladně DpS Hvízdal v přízemí budovy, kancelář č. 9 v pokladních hodinách                                                                              

.   bezhotovostně na účet DpS Hvízdal číslo účtu 4229582/0800


 5.   Lhůta pro poskytnutí informace

 

Základní lhůta pro poskytnutí informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Tuto lhůtu je možné prodloužit nejvýše o 10 dnů, pokud nastanou následující závažné důvody:

.   vyhledávání  a sběr požadovaných informací v archivu

.   vyhledávání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti

.   konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti

 

O prodloužení lhůty i o jeho důvodech bychom Vás včas informovali, a to před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace. (§ 14)

 6.    Odvolání, stížnost

 

Pokud Vaší žádosti nebude vyhověno, vydá organizace rozhodnutí  o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti. (§ 15)

 

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, které organizace do 15 dnů ode dne doručení odvolání spolu se spisovým materiálem předloží svému zřizovateli Statutárnímu městu České Budějovice.

 

Zřizovatel rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání. (§ 16 a)

 

Na postup při vyřizování žádosti o informace můžete do 30 dnů podat stížnost, pokud:

 

  • nesouhlasíte s vyřízením žádosti
  • nebyla Vám po uplynutí lhůty poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • informace byla poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
  •  nesouhlasíte s výší úhrady požadované v souvislosti s poskytováním informace

 

Předpisy:

 

Nejdůležitější používané předpisy jsou k nahlédnutí u ředitele organizace, vedoucí ekonomického úseku, vedoucí sociálního úseku a vrchní sestry.

 

Organizace DpS Hvízdal postupuje podle těchto zákonů, vyhlášek a předpisů:

 

Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů

Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce

Nař. vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veř.službách a správě

Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů

Zákon č.89/2012 Sb., Občanský zákoník

Organizační řád DpS Hvízdal

Provozní řád DpS Hvízdal

Pracovní řád DpS Hvízdal

Domácí řád DpS Hvízdal ( Vnitřní pravidla pro poskytované služby)

Hygienický řád DpS Hvízdal

Interní směrnice

 

Sociální úsek:

 

Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, prováděcí vyhl. k zákonu  č.505/2006 Sb.

Standardy kvality sociálních služeb, metodické postupy a pracovní postupy zdravotně-sociálního úseku, etický kodex sociálního pracovníka

 

Ekonomický úsek:

 

Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví

Vyhl. č.410/2009 Sb.,  kterou se provádí ustanovení zákona u účetnictví

České účetní standardy č.701 - 710

Vyhl. č. 383/2009 Sb., o účetních záznamech v technické formě

Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů

Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě

Vyhl. č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků

Zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon

Vyhl.č. 114/2002 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb

Metodické postupy práce ekonomického úseku

 

Zdravotní úsek:

 

Zákon č. 48/1999 Sb., o ochraně veřejného zdraví

Zákon č. 372/2000 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování

Zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotnických službách

Vyhl. č. 34/1998 Sb., o vykazování výkonů

Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví

Pracovní postupy zdravotně- sociálního úseku

Standardy kvality ošetřovatelské péče, metodické postupy zdravotního úseku

Etický kodex zdravotnického pracovníka

 

Technickohospodářský úsek:

 

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadovém hospodářství

Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně

Vyhl. č. 246/2001 Sb., o stanovení  podmínek  požární  bezpečnosti  a  výkonu  státního požárního dozoru

Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách

Zákon č. 309/2006 Sb., o BOZP

Zákon č.361/2000 Sb., o provozu vozidel na pozemních komunikacích

Zákon č.56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

Metodické  postupy technickohospodářského úseku

 

Poznámka:

Souhrnné informace o organizaci DpS Hvízdal jsou zveřejněny na webových stránkách organizace.

 

Odkaz:  www.domovproseniory-hvizdal.cz

Poskytnuté informace včetně odpovědí na dotazy občanů

Aktuality

Záviš

obrázek
7. 12., v adventní čas nám přijelo zazpívat a zarecitovat vánoční koledy, písně a básně třicet tři členek souboru Záviš. Písně a básně, které zazněly v nás vykouzlily nádhernou atmosféru vánoc.

Arpida

obrázek
Adventní čas nám již tradičně zpříjemnily svými vánočními písněmi a koledami děti z Arpidy.

Přišel k nám Mikuláš

obrázek
4. 12. do našeho domova opět zavítali nebeské a pekelné bytosti. Dopoledne za zvuku vánočních koled Mikuláš s čerty a anděli popřáli radostné vánoce a darovali mikulášský balíček každému uživateli. Odpolední program již tradičně zahájila s přáním a poděkováním uživatelům i zaměstnancům, paní ředitelka Mgr. Ludmila Kubelová. Ve vánočním shonu si udělal čas i RNDr. Michal Kohn, CSc., uvolněný člen rady města pro sociální oblast, který také mezi nás přišel s přáním všeho dobrého. A potom už začal mikulášský rej pod taktovkou skupiny Minimax. Všichni jsme si veselé a příjemné odpoledne moc užili. Velký dík patří dobrovolníkům z Adry a studentům z Střední zdravotnické školy v Českých Budějovicích, kteří se také již tradičně podílejí na přípravě „mikulášské“. Děkujeme také sponzorům, kteří uživatelům a účinkujícím zajistili občerstvení.

Domov mládeže

obrázek
28.11. nás navštívili naši sousedé z Domova mládeže. Během odpoledne jsme měli možnost slyšet zpěv, hru na kytary a harmoniku. Odpoledne bylo zpestřením celého dne.

Ježíškova vnoučata

obrázek
V letošním roce jsme se poprvé zúčastnili projektu Ježíškova vnoučata, který se úspěšně snaží plnit přání osamocených lidí žijících v domovech seniorů. Byli jsme mile překvapeni, když zadaná přání na webu jeziskovovnoucata.cz byla během několika hodin rozebrána. Každému našemu seniorovi bylo jeho přání splněno. Například velikou radost udělal paní Haně dárek, který jí přinesly děti z mateřské školky DC Mláďátka Školka s.r.o. Protože byly „poslové Ježíška“, zvědavě sledovaly a pomáhaly naší uživatelce rychle dárek rozbalit. Z fleecové deky, dobrot a přáníček se poté radovaly společně. Další splněná přání v podobě knih, tašky na kolečkách, zdravotního polštáře, deky, kalendáře, velkého plyšového psa, trička s vlastním potiskem, polštářku se psem, hodinek pro nevidomé, rádia, osmisměrek a televize udělaly našim uživatelům také velikou radost. Děkujeme tímto jak realizačnímu týmu tohoto projektu, tak především laskavým a ochotným dárcům.

Babouci

obrázek
8. 12. nám přijela zahrát a zazpívat známá dechová kapela Babouci. Díky laskavému dárci v rámci projektu Ježíškova vnoučata tak bylo splněno přání mnoha našich uživatelů. Dokladem toho byla zcela zaplněná vstupní hala našeho domova, kde vystoupení proběhlo a veliký potlesk, který provázela každá píseň. Toto vystoupení potěšilo a zahřálo u srdce všechny přítomné.

Popelky Karla Černocha

obrázek
23.11. nám pan Šimon Pečenka v programu Popelky Karla Černocha zazpíval jeho jedenáct písní a povyprávěl humorné historky z života Karla Černocha. Vystoupení se nám všem velmi líbilo.

DUO PEJA

obrázek
16. 11. nám zahráli a zazpívali písně různých hudebních žánrů pan Josef Kothánek a Jaroslav Blažek. Děkujeme za příjemně strávené odpoledne.

Jóga

obrázek
Dne 23. 10. 2017 byl zahájen nový kroužek Jógy pod vedením studentky doktorského studia na JČU Zuzany Francové. Seznámili jsme se s jógínskými cviky zaměřenými hlavně na správné dýchání. Kroužek bude probíhat pravidelně každé pondělí dopoledne. Těší nás velký zájem o tento kroužek.

Spolupráce s Teologickou fakultou

Byla podepsána smlouva o spolupráci mezi Teologickou fakultou Jihočeské univerzity a organizací DpS Hvízdal, na jejímž základě nám byl přiznán statut klinického pracoviště.
Jméno:
Heslo:

Created by © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign