Jméno:
Heslo:

Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999

INFORMACE  DLE  ZÁKONA Č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

 

Název:

Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice, příspěvková organizace, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11 České Budějovice (dále jen DpS Hvízdal)

 

Zřizovatel:

Statutární město České Budějovice, se sídlem Náměstí Přemysla Otakara II. Č.1/1, 370 92 České Budějovice v souladu s usnesením Zastupitelstva města České Budějovice č.65/1991 ze dne 24.10.1991 v souladu s ustanovením § 84 odst.2, písm. d) zákona 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) a podle § 27 zákona č.250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a v souladu s usnesením Zastupitelstva města České Budějovice č.317/2009 ze dne 26.11.2009 v souladu s ustanovením § 84 odst.2, písm. d) zákona o obcích (obecní zřízení) a podle § 27 zákona č.250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, byla schválena Zřizovací listina příspěvkové organizace Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice.

 

Hlavní účel organizace:

Poskytování pobytových služeb sociální péče dle zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů.

 

Organizační struktura:

Organizační struktura DpS Hvízdal je přílohou výročních zpráv – viz webové stránky www.domovproseniory-hvizdal.cz

 

ID datové schránky:

gmxkiqz

 

Kontaktní údaje

Adresa:

Domov pro seniory Hvízdal České Budějovice, příspěvková organizace, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11 České Budějovice

Telefonické spojení, e-mail

Ústředna:

 385521296-7

Ředitel:

 385521294, 603816728, e-mail: l.kubelova@domovproseniory-hvizdal.cz

Ekonomický úsek:

 385520597, 736453350, e-mail: h.cermakova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vrchní sestra:

 385521296-7, 603816729, e-mail: z.triskova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vedoucí sociálního úseku:

 385521296-7, 702133135, e-mail: s.zigova@domovproseniory-hvizdal.cz

Vedoucí technickohospodářského úseku:

 385521296-7, 603816727, e-mail: v.schmidtmayer@domovproseniory-hvizdal.cz

 

Telefonické kontakty a e-mail ostatních zaměstnanců jsou zveřejněny na webových stránkách organizace DpS Hvízdal www.domovproseniory-hvizdal.cz

Případné platby lze poukázat na číslo účtu :  4229582/0800 u České spořitelny

 

IČ: 00666238

DIČ: CZ 00666238

 

Seznam hlavních dokumentů:

Zřizovací listina

Organizace DpS Hvízdal pracuje v souladu s platnými zákony a vyhláškami, interními předpisy, metodickými postupy, standardy na jednotlivé druhy služeb apod.

Hospodaření organizace probíhá dle schváleného rozpočtu – viz webové stránky www.domovproseniory-hvizdal.cz

Organizace je zapojena na základě Pověření Jihočeského kraje v síti sociálních služeb.

Pověření je v souladu s  platným Střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb v Jihočeském kraji.

 

Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

 

Příspěvková organizace Domov pro seniory Hvízdal, České Budějovice má ze zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti.

Na této stránce jsme pro Vás připravili návod, s jehož pomocí můžete požádat o informace v souladu se zákonem č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, na který v textu odkazujeme.

 

Pravidla pro svobodný přístup k informacím

 

Podání žádosti

 

Posouzení

 

Omezení práva na informace

 

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací

 

Lhůta pro poskytnutí informace

 

Odvolání, stížnost


 1.      Podání žádosti o informaci

Žádost o poskytnutí informace můžete podat ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (písemným podáním, e-mailem na adresu: l.kubelova@domovproseniory-hvizdal.cz). Nebudete-li informaci poskytnutou na ústně podanou žádost považovat za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
 
Písemnou žádost o informaci lze podat:
Řediteli Domova pro seniory Hvízdal, se sídlem U Hvízdala 1327/6, 370 11  České Budějovice.

 

2.      Posouzení žádosti

 

Pokud brání nedostatek údajů o žadateli vyřízení žádosti o informaci, vyzveme Vás do 7 dnů od podání žádosti k doplnění žádosti. Nevyhovíte-li této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, bude Vaše žádost odložena. (§ 14 odst. 5 písm. a)

 

V případě, že bude žádost nesrozumitelná, nebude zřejmé, jaká informace je požadována, nebo žádost bude formulována příliš obecně, vyzveme Vás do 7 dnů od podání žádosti  k upřesnění žádosti. Neupřesníte-li žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodneme o odmítnutí žádosti. (§ 14 odst. 5 písm. b)

 

V případě, že se požadovaná informace nevztahují k působnosti příspěvkové organizace DpS Hvízdal, Vaši žádost odložíme a tuto skutečnost Vám sdělíme do 7 dnů ode dne doručení Vaší žádosti. (§ 14 odst. 5 písm. c)


3.     Omezení práva na informace

 

S ohledem na zákonná ustanovení vám požadovanou informaci nebudeme moci poskytnout, pokud se jedná o:

Utajovanou informaci, (§7) obchodní tajemství, (§ 9) informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákona o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení, ( § 10) informace o probíhajícím trestním řízení či rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků. (§ 11 odst.4)

 

Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací (§ 2 odst.4)  a dalších údajů stanovených zákonem.


4.     Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací

 

Příspěvková organizace DpS Hvízdal je ze zákona oprávněna žádat za poskytnutí informace úhradu ve výši, která nesmí přesáhnou náklady spojené s pořízením kopií, odesláním informací a mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací.

 

Pokud DpS Hvízdal bude za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně Vám tuto skutečnost spolu s výší úhrady oznámí před poskytnutím požadované informace. Poskytnutí informace je v tomto případě podmíněno zaplacením požadované úhrady. (§ 17)

 

Výše  úhrady za poskytnutí  informace je paušálně stanovena na základě  Sazebníku úhrad za poskytování informací schváleného usnesením Rady města České Budějovice č.773/2016 ze dne 23.5.2016.

 
A. Náklady na vytištění, pořízení kopie nebo záznamu informace (1 ks)

 

Jednostranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 4        1,50 Kč

Oboustranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 4         3,00 Kč

Jednostranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 3        2,00 Kč

Oboustranný černobílý výtisk nebo kopie formát A 3         3,50 Kč

 

 B. Náklady na odeslání informací (1 ks)

 

Poštovné dle platného ceníku poštovních služeb

 

V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informace uplatňována.

 C. Úhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací:

 

Za každou započatou hodinu práce jednoho zaměstnance DpS Hvízdal  100,- Kč, u druhé a další započaté hodiny lze za čas kratší než ½ hod. sazbu zkrátit na polovinu.

 

Celková výše úhrady nákladů, která vznikne součtem dílčích částek za pořízení výtisků nebo kopií, za odeslání informací žadateli a za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, se zaokrouhlí na celé Kč směrem dolů.

 

Osvobození od úhrady nákladů

 

Úhrada nákladů za balné se nevyžaduje.

 

Pokud celkové náklady na poskytnutí informace podle předchozího  bodu  jednomu žadateli na základě jedné jeho žádosti nepřesáhnou částku 500,- Kč, poskytuje se informace bezplatně.

 

Podle tohoto sazebníku se  postupuje  ode dne 1. 6. 2016

 

Úhradu za poskytnutí informace můžete do 60 dnů od oznámení její výše provést:

 

.   platbou  v hotovosti v pokladně DpS Hvízdal v přízemí budovy, kancelář č. 9 v pokladních hodinách                                                                              

.   bezhotovostně na účet DpS Hvízdal číslo účtu 4229582/0800


 5.   Lhůta pro poskytnutí informace

 

Základní lhůta pro poskytnutí informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Tuto lhůtu je možné prodloužit nejvýše o 10 dnů, pokud nastanou následující závažné důvody:

.   vyhledávání  a sběr požadovaných informací v archivu

.   vyhledávání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti

.   konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti

 

O prodloužení lhůty i o jeho důvodech bychom Vás včas informovali, a to před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace. (§ 14)

 6.    Odvolání, stížnost

 

Pokud Vaší žádosti nebude vyhověno, vydá organizace rozhodnutí  o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti. (§ 15)

 

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, které organizace do 15 dnů ode dne doručení odvolání spolu se spisovým materiálem předloží svému zřizovateli Statutárnímu městu České Budějovice.

 

Zřizovatel rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání. (§ 16 a)

 

Na postup při vyřizování žádosti o informace můžete do 30 dnů podat stížnost, pokud:

 

  • nesouhlasíte s vyřízením žádosti
  • nebyla Vám po uplynutí lhůty poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • informace byla poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
  •  nesouhlasíte s výší úhrady požadované v souvislosti s poskytováním informace

 

Předpisy:

 

Nejdůležitější používané předpisy jsou k nahlédnutí u ředitele organizace, vedoucí ekonomického úseku, vedoucí sociálního úseku a vrchní sestry.

 

Organizace DpS Hvízdal postupuje podle těchto zákonů, vyhlášek a předpisů:

 

Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů

Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce

Nař. vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veř.službách a správě

Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů

Zákon č.89/2012 Sb., Občanský zákoník

Organizační řád DpS Hvízdal

Provozní řád DpS Hvízdal

Pracovní řád DpS Hvízdal

Domácí řád DpS Hvízdal ( Vnitřní pravidla pro poskytované služby)

Hygienický řád DpS Hvízdal

Interní směrnice

 

Sociální úsek:

 

Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, prováděcí vyhl. k zákonu  č.505/2006 Sb.

Standardy kvality sociálních služeb, metodické postupy a pracovní postupy zdravotně-sociálního úseku, etický kodex sociálního pracovníka

 

Ekonomický úsek:

 

Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví

Vyhl. č.410/2009 Sb.,  kterou se provádí ustanovení zákona u účetnictví

České účetní standardy č.701 - 710

Vyhl. č. 383/2009 Sb., o účetních záznamech v technické formě

Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů

Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě

Vyhl. č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků

Zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon

Vyhl.č. 114/2002 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb

Metodické postupy práce ekonomického úseku

 

Zdravotní úsek:

 

Zákon č. 48/1999 Sb., o ochraně veřejného zdraví

Zákon č. 372/2000 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování

Zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotnických službách

Vyhl. č. 34/1998 Sb., o vykazování výkonů

Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví

Pracovní postupy zdravotně- sociálního úseku

Standardy kvality ošetřovatelské péče, metodické postupy zdravotního úseku

Etický kodex zdravotnického pracovníka

 

Technickohospodářský úsek:

 

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadovém hospodářství

Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně

Vyhl. č. 246/2001 Sb., o stanovení  podmínek  požární  bezpečnosti  a  výkonu  státního požárního dozoru

Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách

Zákon č. 309/2006 Sb., o BOZP

Zákon č.361/2000 Sb., o provozu vozidel na pozemních komunikacích

Zákon č.56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

Metodické  postupy technickohospodářského úseku

 

Poznámka:

Souhrnné informace o organizaci DpS Hvízdal jsou zveřejněny na webových stránkách organizace.

 

Odkaz:  www.domovproseniory-hvizdal.cz

Poskytnuté informace včetně odpovědí na dotazy občanů

Aktuality

Muzikoterapie

obrázek
27.6.2018 jsme zorganizovali poslední Muzikoterapii před letními prázdninami. Sešli jsme se v hojném počtu, kroužek jsme si užili.

Barevné Maroko

obrázek
Dne 27.6 jsme opět navštívili Komunitní centrum Máj, kde organizace Ledax o.p.s. pořádala přednášku „Barevné Maroko“. Šlo o vyprávění budějovického fotografa Vlastimila Hybranta o rodinném cestování s 2 malými dcerami a manželkou po Maroku z letošního dubna. Pan Hybrant se s námi podělil o krásné fotografie doplněné poučným vyprávěním o zážitcích z cest. Také jsme si prohlídli suvenýry přímo z Maroka, jako například ručně vyráběné šachy, šperkovnice, pokutu z marockých silnic či dokonce písek ze Sahary. Nyní jsou v Komunitním centru letní prázdniny, těšíme se na poutavé přednášky opět v září.

„Opékání špekáčků“

obrázek
18. 6. jsme si již tradičně v tomto čase pochutnávali na opečených špekáčcích. Počasí nám přálo a tak jsme si užili sluníčka i chládku a především vzájemného společenství. Atmosféru krásně dokreslil Maxa band, který nám zazpíval a zahrál známé kántry písničky.

Když století městem proletí

obrázek
„Dne 13.6 nás navštívil pan Milan Binder s jeho povídáním o Českých Budějovicích. Toto povídání nás velmi zaujalo již v minulosti, kdy jsme se ho zúčastnili s pár uživateli v Komunitním centru Máj. Proto jsme si pana Bindera pozvali i k nám aby povyprávěl jak se naše Budějovice změnily za poslední století i ostatním.“

Olympijské hry seniorské - Kaplice

obrázek
13. 6. jsme se zúčastnili šestého závěrečného ročníku Olympijských her seniorských v Kaplici, kde vše v roce 2013 začalo. Součástí přivítání byl i slavnostní olympijský slib a zapálení ohně. Jednotlivé disciplíny jsme si moc užili a neodradilo nás ani deštivé počasí. Byla legrace a tak to má být. Milým překvapením bylo umístnění na třetím místě. Odjížděli jsme s medailemi a dobrým pocitem, jak jsme si vše užili.

Záviš

obrázek
7. 6. k nám opět zavítal ženský pěvecký sbor Záviš z Hluboké nad Vltavou. Zazněly lidové písně z Čech i z jiných krajů, spirituály a chrámové skladby. Děkujeme za výjimečný kulturní zážitek.

MŠ Jizerská

obrázek
5. 6. nám přišly zahrát, zazpívat a zatančit dětičky z MŠ Jizerská. Svým vystoupením udělaly všem přítomným velkou radost, kterou ještě znásobily závěrečným překvapením. Každého obdarovaly papírovou kytičkou. Děkujeme.

Jóga

obrázek
„Dne 28. 5. 2018 jsme měli poslední hodinu kurzu jógy se slečnou Zuzanou Francovou. Abychom si tuto poslední hodinu co nejvíce užili, vyrazili jsme na čerstvý vzduch do našeho parku. Děkujeme slečně Zuzaně za úvod do tajů jógy a doufáme, že i v budoucnu budeme s jógou pokračovat.“

Cestopisné vyprávění

obrázek
24. 5. 2018 jsme opět navštívili prostřednictvím RNDr. Michala Kohna CSc zajímavá místa v Ekvadoru a na Galapágách. Děkujeme za poutavé vyprávění i fotografie a těšíme se na další výlet.

MŠ Fr. Ondříčka

obrázek
Dne 23.5. k nám zavítaly děti z MŠ Fr. Ondříčka. Během jejich vystoupení jsme si poslechli hraní na flétničky a viděli jsme veselé tanečky.

Da Capo ZUŠ Vltava

obrázek
21. 5. v našem domově vystoupil dětský pěvecký sbor Da Capo ZUŠ Vltava, který nám zazpíval lidové písně i písně pro děti. Vystoupení bylo velmi rozmanité. Slyšeli jsme jednotlivá hudební sóla na zobcovou flétnu, klarinet, baryton i keyboard. Také vyprávění o koblize s marmeládou i příběh o líné babičce. Děkujeme za nevšední kulturní zážitek.

Taneční vystoupení dětí ZŠ Vltava

obrázek
16. 5. 2018 nám přišly zatančit různé společenské i kántry tance děti ze ZŠ Vltava. Svým vystoupením udělaly všem přítomným velkou radost. Děkujeme

DEN MATEK

obrázek
Nadcházející Den matek jsme již tradičně oslavili společně s kapelou Minimax, která hrála k tanci a poslechu. Všem maminkám poděkovala paní ředitelka Mgr. Ludmila Kubelová spolu s vedoucí odboru sociálních věcí Bc. Marií Voštovou. S blahopřáním a kytičkou pro každou ženu přišel též náměstek primátora RNDr. Michal Kohn, CSc..

Created by © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign